Tuesday, November 27, 2007

SENADA AND MICROSOFT LAUNCH iMULAi COMPETITION  

0 comments

SENADA and Microsoft Indonesia joined forces to launch iMULAi, a national innovation competition. The contest was launched on October 26 at Pesta Blogger, Indonesia’s first national blogging event, attended by more than 500 bloggers. The competition will run until December 31, 2007.
This US$200,000 national business innovation contest and awards program aims to create awareness about the importance of innovation to the social and economic future of Indonesians. It also highlights innovative ideas that increase Indonesia’s industry competitiveness.
iMULAi will award three prizes to companies that design the most innovative products and business solutions. Microsoft will provide prizes of hardware and software business technology and SENADA will provide up to $75,000 in grant financing for the first six months of the each winning project proposal. For more information, visit http://imulai.com.

=====

Microsoft Indonesia bersama SENADA, sebuah proyek untuk peningkatan daya saing yang didanai oleh USAID, hari ini meluncurkan program iMULAI, sebuah program kompetisi dan penghargaan berskala nasional bagi solusi inovatif untuk keperluan bisnis.

Program iMULAI bertujuan untuk menggugah semangat berinovasi dan menegaskan pentingnya inovasi di kalangan pebisnis Indonesia, serta mendukung terciptanya perekonomian Indonesia yang berdaya saing dan berbasis pengetahuan.

Kompetisi yang akan diselenggarakan hingga tanggal 31 Desember 2007 ini terbuka untuk semua perusahaan Indonesia (baik perusahaan yang baru mulai maupun yang sudah mapan) maupun organisasi non pemerintah.

iMULAI akan memilih tiga pemenang dengan gagasan inovasi paling menjanjikan dan paling berpotensi untuk memberikan dampak positif bagi industri Teknologi Informasi dan Komunikasi Indonesia.

Setiap inovasi ini akan menerima dukungan dalam bentuk piranti keras dan piranti lunak bisnis dari Microsoft senilai lebih dari Rp145.000.000 serta pendanaan hibah dari SENADA sebesar Rp220.000.000 untuk biaya pengembangan inovasi.

Untuk info lebih lanjut, kunjungi www.imulai.com.

What next?

You can also bookmark this post using your favorite bookmarking service:

Related Posts by Categories